Partners van Generational Flavours

Naast RATIONAL participeren een aantal vooraanstaande partners in Generational Flavours. Partners die smaak hoog in het vaandel hebben staan en ook de nieuwe generatie koks een warm hart toedragen. Op de halve finale zullen enkele van hun een workshop verzorgen.

GrootkeukentechniekJapanese FoodReinigingMoleculair kokenServies, glas en couvertsAGF en delicatessenHorecaslagerijKoelverse kruidenpurees
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer

Al meer dan 40 jaar is het onze missie om onze klanten het beste gereedschap voor het koken te bieden. Beginnend in 1973 met slechts 18 werknemers, is ons succes gebaseerd op een niet-aflatende toewijding aan een gemeenschappelijk doel om voortdurend meerwaarde te creëren voor onze klanten. We zien onszelf als een leverancier van innovatieve oplossingen. Boven alles is het onze grootste prioriteit om onze klanten tevreden te stellen. Deze visie heeft RATIONAL getransformeerd tot een wereldwijde markt- en technologieleider. Als zodanig worden wereldwijd 120 miljoen gerechten bereid in RATIONAL-units.

De bedrijfsfilosofie wordt weerspiegeld in onze benadering van onderzoek en ontwikkeling. Natuurkundigen, voedingswetenschappers, ontwikkelingsingenieurs en ervaren chef-koks werken allemaal samen in ons R & D-team. Dit maakt RATIONAL niet alleen het bedrijf voor professionele koks. Met wereldwijd meer dan 250 professionele koks in dienst, is het ook het bedrijf ván de chef. Onze klantgerichte organisatie vormt de krachtige basis voor RATIONAL’s unieke innovatieve drive!

Bezoek de website van RATIONAL

Yama Food is partner en inspirator als het gaat om originele Japanse producten en ingrediënten voor de professionele horeca. Een echt familiebedrijf dat de natuurlijke smaken van Japan in haar genen heeft verankerd. Wat ons drijft, is bezieling voor smaken en gerechten, respect voor elkaar en de natuur. Met chefs delen we al ruim 50 jaar de geheimen van de Japanse keuken en leveren daarmee een waardevolle bijdrage aan onze hedendaagse eetcultuur. Japans leren is niet nodig, Yama Food helpt u altijd op weg!

Yama wil graag een bijdrage leveren aan de ‘chefs van de toekomst’ en doet dit door gastcolleges, workshops en inspiratiesessies te geven aan (hobby)koks, studenten en andere geïnteresseerden in en liefhebbers van de Japanse keuken. Wat zijn de basisbeginselen van de Japanse keuken en wat zijn de meest gebruikte kooktechnieken? En hoe zijn de producten van Yama te gebruiken in de Japanse maar ook de Europese keuken?  De afgelopen jaren is de Japanse keuken in Nederland en daarbuiten enorm in populariteit gestegen, dit komt o.a. door gerechten als sushi, ramen en okonomiyaki. Kortom: de Japanse keuken is HOT. Naast deze bereidingen en gerechten worden vele andere Japanse ingrediënten steeds meer onderdeel van de Nederlandse gastronomie en worden authentieke Japanse producten steeds toegankelijker en bekender bij zowel professionals als consumenten. Kennis van de Japanse keuken is voor een chef dus onmisbaar.

Bezoek de website van Yama Food
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer

Overal waar gegeten en gedronken wordt, moet worden afgewassen. En overal waar moet worden afgewassen, kom je MEIKO tegen. Van gezellige kroeg tot groot ziekenhuis, van warme bakker tot sterrenrestaurant. Al meer dan 90 jaar is het onze missie de wereld schoner te maken. Dat doen we met betrouwbare, gebruiksvriendelijke en energiezuinige machines. Van voorladers tot doorschuivers, van gereedschappenwasmachines tot de grotere korventransport- en bandtransportmachines. MEIKO heeft voor elke afwasklus een schone oplossing.

Bezoek de website van Meiko
WAT VAN VER KOMT, IS LEKKER

Hoe duurzaam we ook willen werken in ons restaurant, onze bistro of tapasbar, we ontkomen niet aan inkoop van buitenlandse specialiteiten uit landen als Italië, Spanje, Frankrijk of bijvoorbeeld uit de Maghreb. Import is dan onvermijdelijk. En dan kom je vanzelf terecht bij Vanilla Venture die zich hierin specialiseerde. Een gesprek met directeur Gerard Jansen

Vanilla Venture heb ik samen met mijn broer Peter opgericht in 1995 Onze ouders woonden toen in Kenya en tijdens een vakantie belandden we op het eiland Madagaskar; een land eiland met een unieke biotoop en de meest uitzonderlijke flora en fauna. En daar, op de markt, troffen we de mooist denkbare vanille. Dat leek helemaal niet op die uitgedroogde stokjes die je hier in de supermarkt vond.”

Bezoek de website van Vanilla Venture
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer
Meindersma Horeca & Hospitality is een familiebedrijf dat al meer dan 35 jaar bekend staat in Nederland, België en Duitsland op het gebied van porselein en glaswerk en bestek.

Veel klanten zien door de bomen het bos niet meer bij het zien van de hoeveelheid keuzes aan porselein, glaswerk en bestek. Hierbij vullen de kennis en deskundigheid van Meindersma mooi aan. Wij komen graag bij u langs voor persoonlijk advies, om mee te denken, om mee te praten. Samen de perfecte tafelschikking voor uw zaak bedenken, daar staan wij voor!

Bezoek de website van Meindersma, Horeca & Hospitality

Zes vakmannen uit alle windstreken van Nederland. Elke streek met zijn eigen mensen, eigen streekproducten, eigen cultuur, eigen dialect en lokale kennis. Eén ding hebben we gemeen. We zijn gek van ons vak: groente- en fruitspecialist. We leven voor ons vak!

Initiatiefnemer van NatuurlijkVers is change consultant Henk den Ouden, die veel werkzaam is in onze boeiende sector en ons proces begeleid naar een verdere groei.

Bezoek de website van Natuurlijk Vers
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer
PROFESSIONELE SELECTIE, BEWERKING EN DISTRIBUTIE

Nice to Meat is voortgekomen uit een traditionele kwaliteitsslagerij. In deze ambachtelijke omgeving wordt het professioneel selecteren, bewerken en distribueren van vlees al meer dan 120 jaar beschouwd als een kunst. Onder het motto ‘Meat is Art’ houden we consequent vast aan die traditie van vakmanschap.

TRADITIONELE AMBACHTELIJKE AANPAK

In de jaren negentig werd het bedrijf Nice to Meat gekocht door de Amsterdamse slagersfamilie Pouw. Hun vakmanschap en enthousiasme vormen een belangrijk fundament voor de kwaliteitsfilosofie en garanderen dat die in ere wordt gehouden. Bij de vaktechnische bewerking van alle producten wordt in een hypermoderne snijzaal gewerkt volgens de methode Utrechtse Slagersvakschool.

Bezoek de website van Nice to Meat

Bresc is de specialist in koelverse knoflook- en kruidenproducten gericht op de Europese gastronomiemarkt. Bij de ontwikkeling van onze producten gaan wij uit van pure smaken, optimaal gebruiksgemak en constante kwaliteit. Wij laten ons inspireren door de culinaire professional uit de gastronomie. Altijd op zoek naar nieuwe smaaksensaties, nieuwe concepten en verschillende toepassingsmogelijkheden om op meerdere niveaus binnen de gastronomie de chef behulpzaam te zijn. Van enkelvoudige kruiden en knoflook tot verfijnde kruiden melanges en ready-to-use oplossingen.

Om de pure en constante kwaliteit van onze producten te borgen, bouwen wij aan langdurige relaties met onze telers en klanten. Samen zijn wij verantwoordelijk voor de producten die uw gast in het restaurant consumeert. Bresc kiest als producent voor transparantie en duidelijkheid in alle schakels van de keten.

Wij streven ernaar dé producent en inspirator in koelverse oplossingen te zijn voor de professional die op een culinaire manier met het bereiden van voedsel bezig is.

Bezoek de website van Bresc
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer